Por MANUEL FUENZALIDA LÓPEZ
The shipping industry always seeks to increase speed in every part of the supply chain, sometimes even sacrificing safety for volume regarding vessel size. Therefore, recent incidents such as the one at the Suez Canal in 2021 keep the alarms on to be constantly aware and ahead of risk assessment and mitigation.
This academic essay critically discusses and analyzes issues that can be seen as safety risks of “super-sized” vessels based on recent incidents, statistics, and scenario analysis.
La industria naviera siempre busca aumentar la rapidez de la cadena de suministro, en ocasiones incluso sacrificando la seguridad por el volumen respecto al tamaño de los buques. Por ello, incidentes recientes como el del Canal Suez en 2021 mantienen encendidas las alarmas para estar alerta y anticiparse en la evaluación y mitigación de riesgos. Este ensayo debate y analiza críticamente cuestiones que pueden considerarse riesgos para la seguridad de los “megabarcos”, basándose en incidentes recientes, estadísticas y análisis de escenarios.
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Año CXXXIX, Volumen 142, Número 1003
Noviembre - Diciembre 2024
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